Tuesday, February 13, 2007

I swear I won't spoil these.

Caught some other Horáček's lyrics. No translations. Thanks god. After all, most of the readers /grand total of, um, three?/ are czechs.

Nemůžeš usnout III

Nemůžeš usnout, to ani já ne
měsíc jak anděl na nebi plane
zdá se, že šeptá
tato noc panen
zvedá závoj zpovědnic,
cokoliv teď můžeš říct

mám se snad přiznat k věčnému přání
vyčíst svůj osud z čar ve tvé dlani
zpověď tak leda pro pousmání
jako vzkazy z pohlednic
tak to přeci nejde říct

skutečná přání jsou jen ta skrytá
v těch nejskrytějších vedle mě spí ta
pevná jak věže svatého Víta
křehká jako světla svic
tak já nevím, mám to říct?
Chtěl bych se svěřit s tím, že mě drtí
práce jak želva, příjmy jak chrti
nízký břeh stáří, mocný tón smrti
o tom jak mu šlapu vstříc
tobě lásko chtěl bych říct

První noc v novém bytě

První noc v novém bytě
co se ti asi zdálo?
Svíralas křížek z mědi
až mě to polekalo

Já vím, že máme málo
jen stůl a v láhvi chvojí
stůl, co nás rozděluje
zároveň nás spojí

První noc v novém bytě
jak mince ošoupaná
blýskl se v okně měsíc
padne lev, nebo panna?

Šance je vyrovnaná
a věru jenom dvojí
buďto se rozdělíme
nebo nás něco spojí

První noc v novém bytě
plachá jak stádo klisen
jen těm co nedýchají
prý osud vyjeví se

Tehdy jsem zaslech píseň
z úst smrti na orloji
všechno vás rozděluje
jen láska možná spojí

No comments: